De strijd om Ahoy. Ongekende klasse!

Korfbal Leaguefinale

Koop hier je tickets!
#KORFBALFINALE
0Dagen
0Uur
0Min
0Sec
Als vertegenwoordiger van de pers aanwezig zijn bij de Korfbal Leaguefinale?
Een interessant business arrangement tijdens de Korfbal Leaguefinale.

Op zaterdag 13 april 2024 is de ontknoping van de Kenonz Korfbal League. In een spectaculair Ahoy met grote wedstrijden en grote namen.

Met de twee beste ploegen van Nederland, misschien wel van de wereld, staat deze finale garant voor een wedstrijd van ongekende klasse.

Klik hier meer informatie over de tickets en de ticketshop!

Rotterdam Topsport
Het KNKV werkt samen met Rotterdam Topsport. Rotterdam. Make it Happen.

Rotterdam Ahoy

Rotterdam Ahoy biedt een thuishaven aan internationale artiesten, topsporters, politici en andere prominenten en is sinds 1971 bekend bij ‘de groten der aarde’. Sinds 1990 is Rotterdam Ahoy de korfbaltempel van Nederland. Na een uitstap naar de Amsterdamse Ziggo Dome (2016 – 2019) keerde de Korfbal Leaguefinale terug naar Rotterdam.

De seizoensontknoping van het Korfbal Leagueseizoen 2021 vond noodgedwongen zonder publiek plaats en daarom kozen het KNKV, Rotterdam Topsport en Rotterdam Ahoy voor RTM Stage, een nieuwe state of the art concert- en theatervenue, die finalisten PKC/Vertom en Fortuna/Delta Logistiek en de vele kijkers thuis een prachtige setting bood. Sinds het seizoen 2021/2022 wordt de finale weer ‘ouderwets’ in de Ahoy Arena gespeeld. In de laatste editie was PKC met 20-33 te sterk voor DVO/Transus.

GA NAAR
In de media #16

De degradatiekraker tussen Groen-Geel en KCC leverde veel media aandacht op, evenals de wedstrijd LDODK vs. KZ. Daarnaast was er eerder deze week aandacht voor het nieuws dat Jan Niebeek volgend seizoen

Kenonz Korfbal League Recap, '23/'24 - #16

De degradatiekraker tussen Groen-Geel en KCC werd een prooi voor de Capellenaren zaterdagavond, waardoor Groen-Geel nu laatste staat en moet vrezen voor directe degradatie. Aan de bovenkant van de ranglijst deed DVO

Geschiedenis Korfbal Leaguefinale

De Korfbal League dateert van het seizoen 2005/2006. De eerste Korfbal Leaguefinale werd gewonnen door DOS’46, dat samen met KZ/Thermo4U. De huidige kampioen PKC/Vertom staat op vier Korfbal Leaguetitels, TOP/IAA fresh is met vijf titels de recordhouder. Fortuna/Delta Logistiek wist tweemaal de Korfbal Leaguefinale te winnen. Alle zaallandskampioenen sinds 1966/67 vind je hier.

2022/2023
DVO/Transus stond voor het eerst in de geschiedenis van de club in de finale van de Korfbal League en trof daarin PKC/Vertom. PKC won met 20-33 en pakte daarmee voor de vierde keer het kampioenschap in de Korfbal League.